ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ακολουθήστε μας:
29 March, 2024
ΚεντρικήΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣΟργισμένες αντιδράσεις στην απόσυρση διάσημου Προ-Ραφαηλικού πίνακα για χατήρι των φεμιναζί MeToo

Οργισμένες αντιδράσεις στην απόσυρση διάσημου Προ-Ραφαηλικού πίνακα για χατήρι των φεμιναζί MeToo

της Αίημυ Γκόρντον

Μια σημαντική γκαλερύ αντιμετωπίζει οργισμένες αντιδράσεις μετά από όταν κατέβασε ένα Προ-ραφαηλικό αριστούργημα με σκοπό να προκαλέσει συζήτηση.

“Ο Υλάς και οι Νύμφες” που αποπερατώθηκε το 1896, απεκονίζει τον αρχαίο Έλληνα πολεμιστή Υλά να οδεύει προς το τέλος του σαγηνευμένος από μια ομάδα από γυμνές νύμφες των υδάτων είναι μέρος του μύθου του Ιάσωνα και των Αργοναυτών και κρεμάσθηκε στην Πινακοθήκη Τέχνης του Μάντσεστερ.

Το αριστούργημα του Τζων Ουίλλιαμ Γουώτερχάουζ έχει αφαιρεθεί προσωρινά σε μια προσπάθεια να αναθεωρήσουμε την άποψη που θέλει το κλασσικό έργο τέχνης που “παρουσιάζει το γυναικείο κορμί, είτε ως παθητική διασκοσμητική μορφή ” είτε ως “μοιραία γυναίκα”  

Όμως η κίνηση έχει αποκαλεσθεί “ένα φθηνό διαφημιστικό κόλπο” από τους επισκέπτες που κατηγορούν την Πινακοθήκη του Μάντσεστερ για λογοκρισία και προσπάθεια να στηρίξει υπερβολικά και χωρίς ευαισθησίες την καμπάνια του κινήματος ‘#MeToo’. +7

Η Πινακοθήκη Τέχνης του Μάντσεστερ αφαίρεσε τον πίνακα για να “πυροδοτήσει δημόσια συζήτηση”

Η πινακοθήκη δήλωσε ότι ήθελε να προκαλέσει μια δημόσια συζήτηση σχετικά με το πως εκθέτουμε και ερμηνεύουμε εργα τέχνης στην δημόσια συλλογή του Μάντσεστερ “, αφήνοντας το χώρο του έργου προσωρινά άδειο.

Έχει αφαιρεθεί από το δωμάτιο “Προς αναζήτη της ομορφιάς” στις 26 Ιανουαρίου ως μέρος μιας έκθεσης της αφροκαριβιανής καλλιτέχνιδος Σόνια Μπόυς που θα λειτουργεί από τις 23 Μαρτίου έως 2 Σεπτεμβρίου 2018.

Οι ποστ καρντς του πίνακα επίσης θα αφαιρεθούν από το πωλητήριο της πινακοθήκης. 

Η Κλαίρ Γκάναγουαίη, επιμελήτρια σύγχρονης τέχνης για την Πινακοθήκης Τέχνης του Μάντσεστερ δήλωσε ότι οι συζητήσεις γύρω από τα (φεμινιστικά) κινήματα Time’s Up και #MeToo προκάλεσαν την απόφαση. 

Όμως ανταποκρινόμενοι σε μια ανάρτηση στο μπλογκ της Γκαλερί που ονομαζόταν “Παρουσιάζοντας το γυναικείο κορμί: Αμφισβητώντας την Βικτωριανή φαντασίωση”, πολλοί κριτικοί τέχνης επιτέθηκαν στην κινήση αυτή. 

Ο καλλιτέχνης Μάικλ Μπράουν είπε ότι θέτει ένα επικίνδυνο προηγούμενο για άλλα έργα τέχνης. 

Η καλλιτέχνιδα Γκέλι Μπεργκ πρόσθεσε: “Ξέρω ότι αυτή η κίνηση γίνεται για να προκαλέσει συζήτηση, αλλά αν επιβάλουμε λογοκρισία ‘στις τέχνες, εγώ θα βρίσκω αυτόν τον κόσμο τρομακτικό”.  

‘Ο ρόλος είναι να ενθαρρύνει την δημόσια συζήτηση”.

Η αφαίρεση του πίνακα έχει πυροδοτήσει ένα κύμα αρνητικών κριτικών στα κοινωνικά δίκτυα κάτω από το hashtag #MAGSoniaBoyce. 

Η αφαίρεση του “Υλά και των νυμφών” προκάλσε αρνητικές αντιδράσεις

Ένας χρήστης του Twitter είπε: ”Γιατί να μην έχουμε μια ειδική πτέρυγα για τις “Χιονοστιβαδες” (σ.μ νεαρούς ενήλικους που εύκολα προσβάλλονται από άλλους και είναι συναισθηματικά ευαίσθητοι για να απαντήσουν σε απόψεις που δεν συμφωνούν μαζί τους) με ένα δικηγόρο και ένα ένοπλο φρουρό που θα κοιτάζουν αν έχουμε υπογράψει το υποχρεωτικό “χαρτί ότι δεν θα προσβληθούμε” καθώς θα μπαίνουμε στην Πινακοθήκη κάτω από μια πινακίδα που θα λέει “Προσοχή: Η όμορφη τέχνη μπορεί να εκθέτει γυμνά στήθη”. Ο κόσμος θα είναι πολύ χειρότερος εξαιτίας αυτού”.

Αλλοι συζήτησαν την ειρωνία του να συγκρίνει κανείς το έργο -το οποίο απεικονίζει τον πρωταγωνιστή Ύλα να απαγάγεται από τις νύμφες με το κίνημα #MeToo, το οποίο σε μεγάλο βαθμό ενθαρρύνει γυναίκες -θύματα να μιλήσουν σχετικά με την σεξουαλική επίθεση που δέχθησαν. 

Κάποιος έγραψε: “Είναι γυναίκες που χρησιμοποιούν την ομορφιά τους για να επιβληθούν στους άνδρες. Πως μπορεί αυτό να σχετίζεται με το κινημα #metoo;”

Άλλος πρόσθεσε : Το διαβάζω ως εμμονή της κοινωνίας μας να αστυνομεύει τα κορμιά των γυναικών, βαπτίζοντας τα “αποδεκτά” η όχι”. 

“Οι νύμφες δεν είναι σεξουαλικά όντα, απλώς γυμνές. Θα λογομαχήσω λέγοντας ότι το όνομα του τμήματος της Γκαλερύ “Αναζήτηση της Ομορφιάς” είναι πολύ λίγο ταιριαστό. 7

Περύσι, μια γκαλερί τέχνης αναγκάσθηκε να αφαιρέσει “απολυτως απεχθή και ασεμνη” Βικτωριανή τέχνη από μια έκθεση μετά από όταν δέχθηκε ένα κύμα παραπόνων.

“Οι έξι φωτογραφίες, οι οποίες απεικόνιζαν γυμνές και εν μέρει μόνο ντυμένες γυναίκες, αποτελούσαν μέρς της έκθεσης “Ρομάντζο” που συνέπιπτε με την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου στην “Κιουμπ Γκάλερυ στο Κέντρο Πολιτιστικής Κληρονομιάς στις Νότιες Συνοικίες  του Χάσοκς στο δυτικό Σάσεξ.

Όμως οι φωτογραφίες εντωπίσθηκαν από τρείς γυναίκες ηλικίας από 60 μέχρι 80 ετών, οι οποίες απαίτησαν την απομάκρυνση τους , λέγοντας ότι δεν θα έπρεπε να είναι σε δημοσία θέα σε μια γκαλερί.

Παρόλα αυτά, δεν υποκύπτουν όλες οι πινακοθήκες σε πίεση του κοινού.

Τον Δεκέμβριο, το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης αρνήθηκε να αφαιρέσει τον πίνακα “Η Τερέζα ενώ ονειρεύεται” του  Μπάλθους από την χρονιά του 1938, από την δημόσια συλλογή του.  

O πίνακας του Μπάλθους “Η Τερέζα καθώς ονειρεύεται”

Η επισκέπτρια Μία Μέριλ επιχειρηματολόγησε ότι απιεκονίζει ένα νεαρό κορίτσι σε μια σεξουαλικά προκλητική στάση από την πλευρά του άνδρα, και απάιτησε να αφαιρθεί το έργο. Ο πίνακας δείχνει ένα νεαρό κορίτσι με τα γόνατα ψηλά, εκθέτοντας το εσώρουχο της.

Όμως η εκπρόσωπος του μουσείου Κεν Γουέην είπε ότι οι εικαστικές τέχνες προσφέρουν την ευκαιρία για συζήτηση “μέσω μιας συζήτησης εμπλουτισμένης με πληροφορίες αι σεβασμό στην δημιουργική έκφραση.  

Πηγή: dailymail.co.uk

Μοιραστείτε