ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ακολουθήστε μας:
23 June, 2024
ΚεντρικήΙΣΤΟΡΙΑ - ΙΔΕΕΣ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ«Τα Πάντα όλα» για τη νέα πολιτική ορθότητα της Δύσης

«Τα Πάντα όλα» για τη νέα πολιτική ορθότητα της Δύσης

 του Γιώργου Καραμπελιά 

Η βιομηχανία του Χόλυγουντ επιβάλει εδώ και χρόνια τα κριτήρια της νέας πολιτικής ορθότητας στην απονομή των Όσκαρ ενώ, στο εξής, ένας ρόλος ομοφυλόφιλου δεν θα μπορεί παρά να δίνεται σε έναν ομοφυλόφιλο ηθοποιό, ένας διεμφυλικός χαρακτήρας σε έναν διεμφυλικό κ.ο.κ. Μάλιστα, όταν πρόκειται να παρουσιαστεί μια μαύρη προσωπικότητα, ο ηθοποιός θα πρέπει είναι τόσο μαύρος όσο και εκείνος τον οποίο υποδύεται· η Ζόε Σαλντάνα, που υποδύθηκε την Νίνα Σιμόν επικρίθηκε ως «ανεπαρκώς μαύρη» για τον ρόλο.

Kαθόλου τυχαία στην απόλυτα πολιτικά ορθή Woke ταινία, «Τα πάντα όλα», δόθηκαν επτά βραβεία Όσκαρ το 2023. Πρόκειται για την κατεξοχήν ταινία της νέας πολιτικής ορθότητας που προσπαθεί να επιβάλει το Χόλυγουντ, καθώς συνδυάζει ολόκληρη την ιδεολογική παλέτα του Woke κινήματος. Την φυλετιστική επανάσταση, τη γυναικεία υπεροχή έναντι των ανδρών που υποτάσσονται, την γυναικεία ομοφυλοφιλία, την γυναικεία αλληλεγγύη που ξεπερνά τις ταξικές διαφορές, τον αντιεθνικισμό και τον μετανθρωπισμό. 

Η πρωταγωνίστρια είναι η έξυπνη και ικανή Κινέζα μετανάστρια, παντρεμένη με έναν χαζούλη Κινέζο, ιδιοκτήτρια πλυντηρίου ρούχων, ενώ η κόρη της είναι λεσβία. Η πρωταγωνίστρια, (την οποία υποδύεται η Μισέλ Γιο) αποκτά υπερφυσικές/μετανθρωπικές δυνάμεις και καταχεριάζει ορδές ανδρών, αστυνομικών και μπράβων, στην συντριπτική τους πλειοψηφία λευκών, κάποιος μάλιστα αντί για ρόπαλο κραδαίνει μια τυλιγμένη στο κοντάρι της αμερικάνικη σημαία. 

Ακόμα και η λευκή γυναίκα εφοριακός (η Τζέιμι Λη Κέρτις), με την οποία συγκρούεται η Γιο, συντάσσεται στο τέλος με τη γυναικεία αλληλεγγύη. Και στην τελική σκηνή όπου οι γυναίκες αγκαλιάζονται στο θρίαμβό τους τρέχει να προστεθεί και ο χαζούλης «μπάρμπα Θωμάς» Κινέζος (ο Τζόναθαν Κι Κουάν), στον οποίο παραχωρούν μεγάθυμα μια θέση, στην νέα γυναικοκεντρική ιεραρχία της οικογένειας –καθώς αναγνωρίζει το υποδεέστερο status του. Ακόμα και ο αντιδραστικός Κινέζος παππούς μεταστρέφεται και αυτός – ως Κινέζος και όχι λευκός. 

Και όμως αυτό το κινηματογραφικό έργο, που καλλιτεχνικά βρίσκεται πολύ κάτω του μετρίου, «θριάμβευσε» καθώς εικονογραφεί την νέα πολιτική και ιδεολογική ορθότητα του Χόλυγουντ. Από τον Γκαρυ Κούπερ και το «Τραίνο θα σφυρίξει τρεις φορές», του Φρανκ Τσίννεμαν πριν εβδομήντα ένα χρόνια που είχε αποσπάσει τέσσερα Όσκαρ, στην Μισέλ Γιο και «Τα πάντα όλα» με τα επτά Όσκαρ! 

Το 1952, ο αριστερός σεναριογράφος Καρλ Φόρμαν που διώχτηκε από την «Επιτροπή Αντιαμερικανικών Ενεργειών» και εγκατέλειψε τις ΗΠΑ δημιούργησε έναν χαρακτήρα αδαμάντινου ανδρισμού, τον σερίφη που αντιμετώπισε θαρραλέα τους κακούς», και υποτασσόταν ιπποτικά μόνο στη γυναικεία χάρη της Γκρέις Κέλι οποία εξιδανικευόταν όσο και ο άτεγκτος ήρωας. 

Στα 2023 οι Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ, έγραψαν το σενάριο και σκηνοθέτησαν μια ταινία στον αντίποδα του «Τραίνου». Όπως έγραφε ο Λένιν «Οι καπιταλιστές είναι ικανοί να μας πουλήσουν το σκοινί με το οποίο θα τους κρεμάσουμε». 

 

Αναδημοσίευση από το “Αρδην” 

Μοιραστείτε