ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ακολουθήστε μας:
4 June, 2020
ΚεντρικήΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣO Mάρκος Σεφερλής και η μισαλλοδοξία των κριτών του 

O Mάρκος Σεφερλής και η μισαλλοδοξία των κριτών του 

του Τηλέμαχου Χορμοβίτη 

Γράφει ο κριτικός κινηματογράφου Ηλίας Φραγκούλης με αφορμή τη συνέντευξη που πήρε από τον Μάρκο Σεφερλή : 

“Είδα και την ταινία. Στέκεται. Καλύτερα από το χάλι της μέσης ελληνικής παραγωγής σε κωμωδία τα τελευταία χρόνια. Η κριτική μου δεν ήταν θετική εδώ, επισήμανα λάθη, πρότεινα διορθώσεις (για πιθανή μελλοντική χρήση). Έγραψα κριτική, όμως, δεν πέταξα στα μούτρα του ανθρώπου (ή και των αναγνωστών) μία σκατούλα ολίγων υβριστικών αράδων. Και παραδέχτηκα κάτι που πολλοί «συνάδελφοί» μου έκαναν αλλά δεν το μοιράστηκαν στα κείμενά τους: γέλασα. Εδώ, πια, κατάλαβα πως μερίδα του κόσμου εκεί έξω μισεί τόσο τον Σεφερλή, που μπορεί να φτάσει να σε πάρει κι εσένα η μπάλα αν δεν τον… ξεσκίσεις. Διάβασα μέχρι και σχόλια περί πιθανού χρηματισμού (!) μου από τον κωμικό.” (Από το “Μάρκος Σεφερλής: Εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη”  στο freecinema.gr )  

Μίσος. Αυτή είναι η σωστή λέξη που χαρακτηρίζει την στάση αυτής της μερίδας ανθρώπων έναντι του Σεφερλή. Ποιοι είναι όμως αυτοί οι άνθρωποι και πώς, στο διάολο, είναι δυνατόν να νιώθεις μίσος για έναν απλό ηθοποιό λες και είναι ο Αδόλφος Χίτλερ; 

Aν ζούσαμε στην Αμερική θα τους αποκαλούσαμε liberals. Στην Ελλάδα κατοικοεδρεύουν σε όλα τα κόμματα, παλαντζάρουν μεταξύ του υπαρκτού φιλελεδισμού και της Ανανεωτικής (my ass!) Aριστεράς και τα τελευταία χρόνια έχουν καβαλήσει την μόδα της “πολιτικής ορθότητας”. Συνήθως είναι μορφωμένοι, έχουν προσβάσεις στα ΜΜΕ και στην πολιτική εξουσία και ο καθένας τους είναι μέλος σε τουλάχιστον 2-3 ΜΚΟ. 

Στους κύκλους τους, το να βρίζεις τον Σεφερλή είναι ζήτημα πρεστίζ, αφού έτσι επιβεβαιώνουν την πνευματική τους ανωτερότητα έναντι της αμαθούς πλέμπας που γελάει με τέτοια “ποταπά θεάματα”. Όμως η κούφια διανοητική τους υπεροψία και οι αισθητικοί λόγοι δεν αρκούν για να εξηγήσουν το μίσος. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια πραγματική ηθικολογική υστερία.

Γι’ αυτές τις ορθοπολιτικές θεούσες, που παντού γύρω τους βλέπουν ρατσισμό, σεξισμό, ομοφοβία και το κακό συναπάντημα, το κόκκινο πανί στην περίπτωση Σεφερλή είναι τα υποτιθέμενα “ρατσιστικά” αστεία που κάνει ο δημοφιλής κωμικός, τα οποία όχι μόνο είναι ανεπίτρεπτα αλλά και ανήθικα. (“Δηλαδή ο Χατζηχρήστος που έκανε τον βλάχο τόσα χρόνια ήταν βλαχοφοβικός;”, τους απάντησε εύστοχα ο Σεφερλής στην συνέντευξη που έδωσε στον Φραγκούλη ). 

Bλέπετε, παρότι οι ίδιοι έχουν την βεβαιότητα ότι βρίσκονται στην εμπροσθοφυλακή της προόδου, στην πραγματικότητα πρόκειται για μια ομάδα που έχει ελάχιστη ανοχή στην διαφορετική άποψη. Τους καμαρώνουμε τόσα χρόνια στα social media, “θαυμάσαμε” τις υστερικές αντιδράσεις τους για την αφίσα εναντίον των εκτρώσεων, τους βλέπουμε να σέρνουν κόσμο στα δικαστήρια με τον αντιρατσιστικό νόμο, απλά επειδή διαφωνούν μαζί τους. 

Όλοι αυτοί πιστεύουν με θρησκευτικό φανατισμό, πως οι ιδέες τους αντιπροσωπεύουν το Απόλυτο Καλό και οι ίδιοι είναι οι ασυμβίβαστοι Μαχητές του. Αν εκφράσεις έστω και επιφυλάξεις για τον Ιερό Σκοπό τους, ανήκεις αυτόματα στις Δυνάμεις του Σκότους. Δεν είσαι απλά κάποιος με διαφορετικές απόψεις, είσαι εχθρός τους, ένας φρικτός ρατσιστής, ένας επικίνδυνος ακροδεξιός και φασίστας. 

Σε πιο ταραγμένα χρόνια, θα σε ξεκοίλιαζαν , χωρίς δεύτερη σκέψη, πεπεισμένοι πως το ξεκοίλιασμα έγινε για καλό σκοπό. Τώρα είσαι τυχερός γιατί απλά θα σου κόψουν την καλημέρα, θα σε κράξουν σε φίλους, γνωστούς και στα social media και οι πιο μερακλήδες θα σου κάνουν και μια μήνυση με τον αντιρατσιστικό νόμο. Με αυτή τη νοοτροπία και με αυτόν τον τρόπο σκέψης, είναι να απορείς που όλοι αυτοί κυριολεκτικά μισούν τον Σεφερλή και τον πολεμάνε με τέτοια λύσσα;

Όμως, στην Ελλάδα του 2020, επικίνδυνο δεν είναι το συζητήσιμο χιούμορ του Σεφερλή. Επικίνδυνη είναι αυτή η μισαλλόδοξη και φανατισμένη σέκτα που γελοιοποιεί, απαξιώνει, τρομοκρατεί και λογοκρίνει όποιον τολμά να αμφισβητήσει τα θέσφατα και τις προκαταλήψεις της.

Μοιραστείτε