ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ακολουθήστε μας:
7 December, 2022
ΚεντρικήΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΦΕΣΤΙΒΑΛ“Eν ωδαίς μεγαλύνουμε”: Το συγκρότημα Παλαιάς Μουσικής Ex Silentio με μουσικές Μεγάλης Εβδομάδος διαδικτυακά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

“Eν ωδαίς μεγαλύνουμε”: Το συγκρότημα Παλαιάς Μουσικής Ex Silentio με μουσικές Μεγάλης Εβδομάδος διαδικτυακά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Το Adagio, για πρώτη φορά φέτος, γίνεται ψηφιακό και φέρνει κοντά μας έλληνες καλλιτέχνες που ενώνουν, στις διαδικτυακές εμφανίσεις τους για το Μέγαρο, μουσικές της Δύσης και της Ανατολής, γραμμένες για το Θείο Πάθος και την Ανάσταση. Στο δεύτερο streaming για το φετινό Πάσχα, το Σύνολο Ex Silentio, που ειδικεύεται στην παλαιά μουσική και στην ιστορική ερμηνεία, παρουσιάζει μπαρόκ έργα σε όργανα εποχής ή πιστά αντίγραφά τους.

Τη Μεγάλη Δευτέρα 26 Απριλίου στις 8:30 το βράδυ, η Θεοδώρα Μπάκα (μετζοσοπράνο), η Φανή Βοβώνη και η Άντζυ Κασδά (μπαρόκ βιολί), ο Αλέξης Καραϊσκάκης-Νάστος (μπαρόκ τσέλο), ο Πάνος Ηλιόπουλος (τσέμπαλο) και ο Δημήτρης Κούντουρας (φλάουτο με ράμφος, μπαρόκ φλάουτο, μουσική διεύθυνση) μας συστήνουν –ή μας ξαναθυμίζουν– μικρά αριστουργήματα του προκλασικού φωνητικού και ενόργανου ρεπερτορίου με την υπογραφή σπουδαίων μουσουργών στο πλαίσιο της συναυλίας τους «Εν ωδαίς μεγαλύνομεν».

Ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ημέρες και στο κλίμα του Πάσχα, αναδεικνύει σπάνια έργα του Μπαρόκ ρεπερτορίου δίπλα σε γνωστές συνθέσεις της εποχής. Μπαρόκ κοντσέρτα και σονάτες / sonates a quattro των Telemann, Mancini, Händel μαζί με υπέροχες άριες δοξαστικού περιεχομένου από συνθέτες όπως ο θείος του Johann Sebastian, Johann Christoph Bach (1642-1703), ο Henry Purcell γνωστός ως «ο Βρετανός Ορφέας» καθώς και ο πολυγραφότατος «σταρ» στην εποχής του Georg Philipp Telemann (1681-1767).

Ύμνοι, ωδές και δοξολογίες μεγάλων συνθετών της εποχής σε μια απόδοση ιστορικά ορθή με όργανα της εποχής ή πιστά αντίγραφά τους από το σύνολο Ex Silentio.

Πρόγραμμα της βραδυάς 

Francesco Mancini: Κοντσέρτο δωματίου σε ρε ελάσσονα  I-NC για φλάουτο με ράμφος, δύο βιολιά και μπάσο κοντίνουο, από το χειρόγραφο του Ωδείου S. Pietro a Majella της Νάπολης

Amoroso-Allegro-Largo-Allegro

Heinrich Ignaz Franz Biber: Passacaglia σε σολ ελάσσονα για σόλο βιολί από τη συλλογή «Rosenakranzsonaten»

Georg Friederich Handel: Άρια: «Ambraflocken» από τις «9 γερμανικές άριες» για φωνή, βιολί και μπάσο κοντίνουο

Antonio Vivaldi: Κοντσέρτο δωματίου σε σολ ελάσσονα RV 103 για φλάουτο με ράμφος, βιολί και μπάσο κοντίνουο

Johann Sebastian Bach: Τρίο σονάτα σε σολ μείζονα BWV 1038 για φλάουτο, βιολί και μπάσο κοντίνουο Largo-Vivace-Adagio-Presto 

Antonio Caldara: Άρια: «Pompe inutili che il fasto animate»  από το ορατόριο «Maddalena ai piedi di Cristo»

Henry Purcell: Ground σε ρε ελάσσονα για φλάουτο με ράμφος και τσέμπαλο

Άρια «Strike the viol» ωδή από τη συλλογή «Come ye sons of art» Z.323

Georg Philipp Telemann: Άρια: «Mein Heiland»  από τα Πάθη του Brockes

 

Δείτε το διαδικτυακά εδώ : https://www.megaron.gr/event/ex-silentio-en-odais-megalunomen/

 

Μοιραστείτε