ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ακολουθήστε μας:
14 December, 2019
ΚεντρικήΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣAssasin’s Creed. Σινεκριτκή του Βασίλη Κιλτίδη

Assasin’s Creed. Σινεκριτκή του Βασίλη Κιλτίδη

του Βασίλη Κιλτίδη

Η κινηματογραφική μεταφορά του δόγματος των Assassins είναι γεγονός, με τον πιο επιβλητικό τρόπο. Ο κινηματογράφος από εδώ και πέρα, δεν θα έχει σχέση με αυτό που είχαμε γνωρίσει ως τώρα. Οι εταιρείες παραγωγής των video games δείχνουν τα δόντια τους απέναντι στο απαρχαιωμένο και ξεπερασμένο πλέον στυλ της 7ης τέχνης, όπου η κάμερα και το μπουμ είχαν τον κυρίαρχο ρόλο.

Βρισκόμαστε πλέον στην δημιουργία εναλλακτικών υπαρκτών κόσμων και όχι στην απλή καταγραφή της εικόνας και επεξεργασία αυτής. Η εμφάνιση του logo της Ubisoft στην μεγάλη οθόνη, σηματοδοτεί την μεγάλη αλλαγή. Το διεθνές gaming franchise των Assassins έκανε εντυπωσιακή είσοδο, ξεκινώντας με ένα επιβλητικό δίλεπτο που καλεί όλους τους global gamers -και όχι μόνο- να καθηλωθούν στις θέσεις τους, μέχρι να περάσουν τα 90 λεπτά ακατάσχετης δράσης και φαντασίας.

Το Assassin’s Creed, είναι αναμφισβήτητα ένας από τους κορυφαίους τίτλους παγκοσμίως στα ράφια των video games εδώ και 12 χρόνια. Ήταν πάντα μια διαδραστική ταινία, μια interactive movie όπως μου αρέσει να λέω, για την οποία λίγο πολύ όλοι γνωρίζαμε ότι κάποια στιγμή θα μεταφερθεί στην μεγάλη οθόνη.

Μετά την αποτυχημένη μεταφορά του Warcraft και του Max Payne ωστόσο, οι ανησυχίες ήταν έκδηλες για το κατά πόσο μια διαδραστική ταινία οικιακής ψυχαγωγίας μπορεί τελικά να μεταφερθεί με επιτυχία στις κινηματογραφικές αίθουσες. Όμως τελικά…ήταν όλα εκεί. Οι διπλές λεπίδες, οι κρυφές λεπίδες, οι βόμβες καπνού, οι τακτικές απόδρασης, οι αναρριχήσεις στα ουράνια, η Abstergo, το Μήλο της Εδέμ, Οι Ναϊτες, το Άλμα της Πίστεως και φυσικά πάνω από όλα, το πέταγμα του Αετού που με το βλέμμα του καθοδηγεί τους Assassins στην εκδίκηση και την επιβίωση.

Ένα cast που τσακίζει κόκαλα. Μίκαελ Φάσμπεντερ, Μάριον Κοτιγιάρ και Τζέρεμυ Άϊρονς. Η Ubisoft δίνει τα ρέστα της σε όλα τα Φωτορεαλιστικά 3D Rotoscopes και σε όλα τα εφέ και ψηφιακά γυρίσματα. Η μουσική επένδυση είναι αυτή που πρέπει αλλά χάνοντας σε χαρακτηριστικό μουσικό άκουσμα, ενώ οι σκηνές δράσης προκαλούν ίλιγγο με τους gamers να αισθάνονται ότι κρατάνε στα χέρια τους τον controller του PlayStation μέσα στην αίθουσα.
Πάνω από όλα η διασκέδαση. Ας μην ξεχνιόμαστε. Στην αίθουσα μπαίνουμε για να περάσουμε καλά και η Ubisoft το γνωρίζει πολύ καλά, καλύτερα από τις πατροπαράδοτες εταιρείες παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών.

Η αλλαγή ξεκίνησε, οι καιροί αλλάζουν. Το Assassin’s Creed είναι μια κινηματογραφική εμπειρία, υποχρεωτική για όλους τους cinefans.

Και τώρα στο σενάριο. Την αρχή των πάντων δηλαδή. Είναι ένα κλασικό σενάριο Assassin’s Creed, απολύτως αναμενόμενο για όσους έχουν την εμπειρία του video game. Όμως έχει ξένα στοιχεία για καθαρά πολιτικούς λόγους. H παραγωγή της ταινίας γινόταν υπό την πίεση των εξελίξεων σχετικά με τις τρομοκρατικές επιθέσεις των Τζιχαντιστών παγκοσμίως.

Το μεγάλο πρόβλημα εξαρχής ήταν πως οι Assassins, κατά την γενική πρόσληψη της Δύσης, είναι τζιχαντιστές. Είναι οι Μουσουλμάνοι εκδικητές των Ιερών Τόπων που καταδιώκουν τους Ναϊτες, τους Ιππότες του Καθολικισμού και εκπροσώπους της Δύσης, με σκοπό την ανάκτηση του Μήλου της Εδέμ, στο οποίο κρύβεται ο σπόρος της Πρώτης Ανυπακοής του Ανθρώπου.
Όποιος κατέχει την Πηγή της Ανυπακοής, είναι ο πραγματικά ελεύθερος, που κατέχει την Ανώτατη Εξουσία του Κόσμου. Οι “κακοί” Ναϊτες λοιπόν, ως εκπρόσωποι του Δυτικού Κόσμου και του Καθολικισμού πρέπει να εκδιωχθούν από τους “καλούς” Assassins για να σωθεί ο κόσμος, αφού αυτοί θα έχουν πλέον στα χέρια τους τον έλεγχο της Πρώτης Ανυπακοής.

Ο συσχετισμός με την σημερινή πραγματικότητα, είναι δυστυχώς προβληματικός και ανησυχητικός λόγω της ύπαρξης του φανατισμένου και μισαλλόδοξου ISIS, που εκπροσωπεί την ωμή βία και τον θρησκευτικό φανατισμό.

Η αλήθεια είναι ότι η Ubisoft βρέθηκε σε πολύ δύσκολη θέση. Δημιούργησε μια ανυπέρβλητη εναλλακτική πραγματικότητα που εγείρει τον θαυμασμό όλων μας, την ίδια στιγμή όμως μέσα από την πλατφόρμα της δημιούργησε διεθνώς μια συμπάθεια προς ένα τάγμα που έμελλε να απασχολήσει τον Δυτικό Πολιτισμό με τον χειρότερο και πιο βάναυσο τρόπο. Δεδομένων όλων αυτών, οι σεναριογράφοι προσπάθησαν να σώσουν την κατάσταση την τελευταία στιγμή βάζοντας μια σφήνα στο σενάριο η οποία είναι τελείως ξένη προς την ιστορία του Assassins Creed.
Ισχυρίζονται δηλαδή, ότι όλα αυτά συμβαίνουν για να ανακαλυφθεί η “Θεραπεία κατά της Βίας¨. Αυτή η σεναριακή σφήνα χαλάει όλη την μαγεία.
Προσπαθεί να δείξει ότι το Αssassins Creed είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που ξέραμε εδώ και τόσα χρόνια.
Αποτυπώνεται μια αγωνία της παραγωγής, προκειμένου να αποφευχθεί η ταύτιση με τους σημερινούς τζιχαντιστές, όπως επίσης και η αγωνία για ειρηνοποίηση ενός σεναρίου που βασίζεται στον αγώνα κατά του Καθολικισμού. Ας μην ξεχνάμε, ότι στο δεύτερο κομμάτι του παιχνιδιού, ο Assassin Ezzio Auditore da Firenze, έπρεπε να σκοτώσει τον Πάπα για να σώσει τον κόσμο.

Η ταινία, όπως και όλα τα παιχνίδια της σειράς, εννοείται πως αφήνει όλες τις πόρτες ανοιχτές για μια ολόκληρη σειρά ταινιών που ενδεχομένως να ακολουθήσουν. Πρόκειται για τα νέα κινηματογραφικά γονίδια που αναπτύσσονται και από τα οποία δεν πρόκειται κανείς να ξεφύγει.

Όσοι προσκολληθούν στο παρελθόν, πολύ απλά θα βρεθούν εκτός κινηματογράφου πάρα πολύ σύντομα. Ο κόσμος είναι αλύπητος, θέλει αλλαγή και δράση.  Ας μην ξεχνάμε, ότι περίπου 100 χρόνια πριν, το να είσαι ζωγράφος ήταν η ανώτατη τιμητική καλλιτεχνική ιδιότητα. Μετά ήρθε ο φωτογράφος και ο μουσικός. Μετά ήρθε ο κινηματογράφος που κυριάρχησε πάνω σε όλες τις προηγούμενες μορφές έκφρασης της τέχνης. Κανείς δεν είπε ότι θα μείνει έτσι για πάντα.

Η αλλαγή ξεκίνησε, οι καιροί αλλάζουν. Το Assassin’s Creed είναι μια κινηματογραφική εμπειρία, υποχρεωτική για όλους τους cinefans. Απλά καλό θα ήταν να μείνουν τα χειριστήρια στο σπίτι, διότι πάνω από όλα πρόκειται για ταινία. Τον ορισμό της σύγχρονης κινηματογραφικής παραγωγής.
Το φαντασμαγορικό πέταγμα του Αετού, θα αποζημιώσει τους πάντες.  

Μοιραστείτε