ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ακολουθήστε μας:
13 November, 2019
ΚεντρικήΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΚρούσμα λογοκρισίας σε συνέντευξη του Ρένου Χαραλαμπίδη

Κρούσμα λογοκρισίας σε συνέντευξη του Ρένου Χαραλαμπίδη

Μία από τις αρχές που διέπουν (η οφείλουν να διέπουν) το επάγγελμα του δημοσιογράφου είναι η ελευθερία λόγου στους συνεντευξιαζόμενους και η εγγύηση ότι τα λόγια τους δεν θα παρερμηνευθούν από την εφημερίδα η το έντυπο.

Aπό την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία και μετά (και την κυριαρχία της Αριστεράς σε τέχνες και πολιτισμό), έχουμε δει περιπτώσεις καλλιτεχνών να εξοβελίζονται από τα ΜΜΕ τα τραγούδια τους να μην ακούγονται από τα κρατικά ραδιόφωνα και κανένας να μην τολμά να τους δώσει βήμα να δηλώσουν πράγματα που δεν είναι αρεστά σε κάποιους.  

Έτσι νοιώθουμε τιμή που ο Ρένος Χαραλαμπίδης από όλα τα ΜΜΕ  διάλεξε το “Άβαλον των Τεχνών” για να δώσει μια αιχμηρή συνέντευξη για πράγματα ου δεν είχε μιλήσει πριν η μετά, όπως ή κυριαρχία της Αριστεράς στις τέχνες και τον πολιτισμό.  Το ίδιο νοιώθουμε και για τον Γιώργο Χατζηνάσιο, από τον οποίο αποσπάσαμε την μοναδική πολιτική συνέντευξη του.

Και μπορεί να έχουμε συμπάθεια σε παραδοσιοκράτες και μη αριστερούς, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπαίναμε ποτέ σε διαδικασία να λογοκρίνουμε κάποιον αριστερό, επειδή τυχόν διαφωνούμε με απόψεις του. Μια παλιότερη συνέντευξη του Νίκου Κούνδουρου σε μη αριστερό περιοδικό (την οποία έχουμε αναδημοσιεύσει στο “Άβαλον των Τεχνών”)  αποδεικνύει του λόγου το αληθές. 

Ως εραστές λοιπόν της ελευθερίας και της σωστής δημοσιογραφίας, μας σόκαρε το γεγονός ότι συνέντευξη του Ρένου Χαραλαμπίδη  σε γνωστό ηλεκτρονικό μέσο λογοκρίθηκε.

Γράφει σχετικά ο Παναγιώτης Λιάκος στην “Δημοκρατία”:

 “Ο Ρένος Χαραλαμπίδης έδωσε συνέντευξη στην ηλεκτρονική έκδοση του δωρεάν διανεμόμενου εντύπου «Lifo»  (https://mikropragmata.lifo.gr/zoi/renos-charalampidis-i-emploki-me-tin-politiki-telika-me-dikaiose/) με αφορμή το ανέβασμα της παράστασης «Ολιβερ Τουίστ» (έργο του Ντίκενς).

Τμήμα της συνέντευξης αφιερώθηκε στην πολιτική, όπως φανερώνει και ο αρχικός τίτλος της: «Η εμπλοκή με την πολιτική τελικά με δικαίωσε» (φωτό 1). Ο Ρένος Χαραλαμπίδης δεν πρωτοτυπεί μόνο ως ηθοποιός και σκηνοθέτης, αλλά και ως ψηφοφόρος: Είναι από τους ελάχιστους σε αριθμό καλλιτέχνες που δεν είναι αριστεροί. Επιλέγει Κεντροδεξιά και τολμά να το δηλώνει κιόλας!

Στη συνέντευξή του στο έντυπο «Lifo» σχολίασε καυστικά: «Αλλά σήμερα που ούτε ο Κραουνάκης δεν υπερασπίζεται τον ΣΥΡΙΖΑ και η Μποφίλιου που είχε ανακοινώσει ότι είναι έτοιμη να πάρει τα άρματα και να βγει στο αντάρτικο βγήκε τελικά σε κεντρικές νυχτερινές πίστες, αποφάσισα να περιμαζέψω εκείνο το “Ν” που έβγαλε ο Βαρουφάκης από το “Γιάνης” και να το βάλω στο όνομά μου. Από εδώ και στο εξής “Ρέννος”, παρακαλώ». Έτι δε, για την αποκοτιά του να εκθέτει σε κοινή θέα τις άβολες για το αριστερό κατεστημένο πολιτικές θέσεις του, είπε: «Προτιμώ να με ποδοπατάει ο ταύρος στην αρένα παρά να είμαι θεατής στην κερκίδα».

Η συνέντευξη αυτή λίγο κράτησε ολόκληρη. «Στένεψε». Ο τίτλος άλλαξε και «αποβουτυρώθηκε» από την πολιτική αιχμή του (φωτό 2). Έγινε πιο ουδέτερος: «Ο Ρένος Χαραλαμπίδης μιλά με αφορμή τον θεατρικό Ολιβερ Τουίστ στον οποίο πρωταγωνιστεί». Το χωρίο με τον Κραουνάκη και την Μποφίλιου εξηφανίσθη και οι φίλοι του Ρέννου με τα δύο «ν» σκέφτονται να ζητήσουν από την Αγγελική Νικολούλη να ψάξει να βρει τα χαμένα αποσπάσματα. Από τα «πικάντικα» σχόλια του Ρένου Χαραλαμπίδη έμεινε μόνο αυτό με τον ταύρο («Προτιμώ να με ποδοπατάει ο ταύρος στην αρένα παρά να είμαι θεατής στην κερκίδα»), ξεκρέμαστο από τις υπόλοιπες φράσεις, κάτω από φωτογραφία του ηθοποιού – σκηνοθέτη”.   

https://www.newsbreak.gr/apopseis/46365/tayros-monos-se-lezanta/?fbclid=IwAR1Oa33aBlRvhh7x-X9uZ7gvn3St9y3QqMMLOB8NlaIjrNVN4Bq9SViDjRQ

O Ρένος Χαραλαμπίδης σε μια παλιότερη συνέντευξη στο “Άβαλον των Τεχνών”
Φωτό: Ιωάννης Καμπούρης

Προσωπικά πιστεύουμε ότι αυτά τα κρούσματα λογοκρισίας δεν έχουν καμμιά σχέση με την δημοσιογραφία. Θεωρούμε ότι άνθρωποι που θέλουν να θεωρούν τον εαυτό τους φιλελεύθερους δεν θα έπρεπε να λογοκρίνουν κανένα. Ακόμα και αν θέλουν να υπερασπιστούν αγαπημένους καλλιτέχνες και πολιτικούς. Δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι η αριστερή/ φιλελέ δικτατορία που στο εξωτερικό εκφράζεται με την πολιτική ορθότητα και το banning συντηρητικών εντύπων  έχει κάνει την εμφάνιση και στην Ελλάδα.

Άβαλον των Τεχνών

Μοιραστείτε