ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ακολουθήστε μας:
17 October, 2021
ΚεντρικήΜΟΥΣΙΚΗΓιώργος Παπαστεφάνου για την Milva: Ιταλία μήν κλαις…….

Γιώργος Παπαστεφάνου για την Milva: Ιταλία μήν κλαις…….

Ιταλία μήν κλαις……..

Εφυγε την Πέμπτη 23/04/2021 η Ιταλίδα θεά ……

Ο Γιώργος Παπαστεφάνου μας αφηγείται :

Όταν την πρωτοσυναντάς, μπροστά σου έχεις μια ντίβα. Αεράτη καθώς σε κοιτάζει αφ’υψηλού με εκείνα τα κόκκινα μαλλιά, περήφανη χαίτη στο κεφάλι. Όταν όμως αρχίσει να σού ανοίγει την καρδιά της, ειλικρινής κι ανθρώπινη καθώς σού μιλάει για τη ζωή της, νιώθεις πως η Μίλβα δεν είναι μόνο το αστέρι που λάμπει στη σκηνή, στην τηλεόραση, στους δίσκους, αλλά και μια γυναίκα ευάλωτη, που ξέρει τί σημαίνει να πληρώνεις με κατάθλιψη δυο χρόνων, έναν μεγάλο έρωτα που σ’άφησε. Χρειάστηκε στήριξη ειδικού για να συνέλθει. Γιατί η κατάθλιψη είναι ένα θηρίο, μού είχε πει, που σε κάνει να μη θες να δεις κανέναν, να μην θέλεις να πλυθείς και να ντυθείς, ούτε να κάνεις ό,τι η δουλειά σου απαιτεί. Μόνο κλάμα και δυστυχία. Δυο φορές μού έδωσε συνέντευξη η Μίλβα.

Το 1984 για την τηλεόραση της ΕΡΤ και δέκα χρόνια αργότερα για το ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ. Τότε η Μίλβα μόλις είχε τραγουδήσει Θάνο Μικρούτσικο σε έναν ωραίο δίσκο με τίτλο Η αλεπού της αγάπης, Volpe d’amore. Όμως λόγω πνευματικών δικαιωμάτων, ο δίσκος στην Ιταλία είχε πρόβλημα. Δεν ήταν η πρώτη φορά που η Μίλβα ερμήνευε Έλληνα συνθέτη. Την εποχή των Παιδιών του Πειραιά είχε ηχογραφήσει Μάνο Χατζιδάκι. Αργότερα μπήκαν στο ρεπερτόριό της και ο Μίκης Θεοδωράκης και ο Βαγγέλης Παπαθανασίου. Όπως και ο Λουτσάνο Μπέριο και ο Αργεντινός Άστορ Πιατσόλα με τον οποίο η Μίλβα συνδέθηκε ακόμα πιο πολύ, αλλά και ο Φράνκο Μπατιάτο. Όλους τους έχει τραγουδήσει. Για την μεγάλη της αντίπαλο, τη Μίνα, όταν τη ρώτησα, μού είπε «χαρτοπαίζει στην Ελβετία».

Καμαρώνει όμως για την κόρη της, την Μαρτίνα, κριτικό σήμερα Τέχνης. Και δεν ξεχνά ούτε εκείνο τον διανοούμενο σύντροφο, που όταν ήταν ακόμα πολύ νέα, τής άνοιξε μάτια και ορίζοντες σαν άλλος Πυγμαλίων, ούτε τον σκηνοθέτη Τζόρτζο Στρέλερ, βέβαια, που την αξιοποίησε σαν ερμηνεύτρια στο θέατρο. Και τον Μπέρτολτ Μπρεχτ εκείνος τής τον γνώρισε. Είχε προλάβει να δουλέψει ο Στρέλερ μαζί του το 1956, λίγους μήνες πριν ο διάσημος συγγραφέας φύγει απ’τη ζωή. Τότε, ο δημιουργός του Piccolo Teatro του Μιλάνου είχε ανεβάσει την Όπερα της πεντάρας σε μια παράσταση που έκανε εντύπωση.

Από το 1965 στο Piccolo Teatro συμμετείχε πια και η Μίλβα. Και το 1986 που η κατά Στρέλερ Όπερα της πεντάρας μεταφέρθηκε στο Παρίσι στο θέατρο Châtelet, ή μήπως ήταν το Odeon, δεν είμαι σίγουρος, η Μίλβα έζησε έναν ακόμα θρίαμβο. Τότε είδα την παράσταση κι εγώ. Και εκτός από την Μίλβα και την Μπάρμπαρα Σούκοβα που πρωταγωνιστούσε επίσης, θυμάμαι πόσο μού άρεσε ο τρόπος που είχε φωτίσει ο Στρέλερ τη σκηνή. Μπέρτολτ Μπρεχτ θα δούμε και θα ακούσουμε να τραγουδά και τώρα η Μίλβα. Όχι όμως με μουσική Κουρτ Βάιλ ως Τζένη των πειρατών, αλλά με μουσική Θάνου Μικρούτσικου στο αγαπημένο Άννα μην κλαις. Ο Μάριος Πλωρίτης είχε κάνει την απόδοση των γερμανικών στίχων στα ελληνικά, στα ιταλικά σε απόδοση Maurizio Piccoli το τραγουδά η Μίλβα.

Από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 λοιπόν και την εκπομπή Αυλαία, που παρουσίαζε ο Γιώργος Κυβέλος στην ΕΡΤ-2, Anna non piangere. Την Μίλβα συνοδεύει στο πιάνο ο συνθέτης.

Μοιραστείτε