ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ακολουθήστε μας:
30 May, 2020
ΚεντρικήΜΟΥΣΙΚΗΈφυγε ο Κέννυ Ρότζερς, ο ρομαντικός ερμηνευτής που έκανε την κάντρυ αγαπητη στο διεθνές ποπ κοινό

Έφυγε ο Κέννυ Ρότζερς, ο ρομαντικός ερμηνευτής που έκανε την κάντρυ αγαπητη στο διεθνές ποπ κοινό

του Γιώργου Πισσαλίδη 

O Kenny Rogers, ένας από τους μεγαλύτερους θρυλους της κάντρυ που τραγούδια του , όπως “Lucille” και  “Islands in the Stream,” έγιναν τεράστιες επιτυχίες στα ποπ τσαρτς, έφυγε χθες στις 20 Μαρτίου 2020. Ήταν 81 ετών.

“Ο Κέννυ ήταν ένας από τους καλλιτέχνες που ξεπερνάνε μουσικά είδη και γεωγραφικά σύνορα “ δήλωσε η Σάρα Τράχερν, η Διευθύνων Σύμβουλος της Country Music Association (CMA) που κάθε χρόνο δίνει τα πιο έγκυρα βραβεία της μουσικής βιομηχανίας της .Κάντρυ . “Ήταν ένας παγκόσμιος σούπερ σταρ που έμαθε τα ακροατήρια σε όλο τον κόσμο να ακούει κάντρυ. Είχα την χαρά να δουλεύω μαζί του όλα αυτά τα χρόνια και πάντα θα θυμαμαι την ευγένεια του και την καλή του καρδιά. Μας άφησε με την μουσική του που συμπεριλαμβάνει μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες ερμηνείες στην ιστορία της Μουσικής Κάντρυ. Τα συλληπητήρια μας στην οικογένεια και του φίλους του σε αυτήν την θλιβερή ώρα”

Ο Ρότζερς μετέτρεψε μια ξεχωριστή βραχνή φωνή και ένα χαλαρό σεξ απήλ σε μια διαρκή επιτυχία ενός σούπερ σταρ. Ανάμεσα στο 1977 και το 1987, είχε 20 Νούμερο Ένα κάντρυ επιτυχίες, πολλές από τις οποίες ανέβηκαν στις ψηλές θέσεις των ποπ τσαρτς. Κατά την διάρκεια της μεγάλης καρριέρας του πούλησε πάνω από 50 εκατομμύρια άλμπουμς μόνο στις ΗΠΑ. Κέρδισε 5 φορές το Βραβείο της CMA και το 2013, έγινε μέλος του Country Music Hall of Fame and Museum (Πάνθεον της Μουσικής Καντρυ) την μεγαλύτερη in 2013.

Το 2013 ο Κέννυ Ρότζερς έγινε μέλος του Country Music Hall Of Fame
Photo: Johnny Russell/ CMA

Ο Κένυ Ρότζερς γεννήθηκε στο Χιούστον σε μια φτωχή λαίκή οικογένεια και μεγάλωσε ακούγοντας διαφορετικά είδη :  ρυθμ εντ μπλούζ, την ποπ, την τζαζ και φυσικά την κάντρυ. Πριν γίνει τραγουδιστής κάντρυ πέρασε από διαφορετικά ειδη. Το 1958 τραγουδούσε λευκό doo woop  με τους “Σκόλαρς” η μόνος του. Στις αρχές του 60 τραγουδούσε με το τζαζ τρίο του Μπόμπυ Ντόυλ, που αργότερα έπαιζε στους “Μπλαντ Σουήτ εντ Τηρς και τέλος στο γνωστό φολκ συγκρότημα “Νιου Κρίστυ Μίνστρελς” (New Christy Minstrels) 

Όμως οι “Μίνστρελς” δεν είχαν το υλικό το οποίο θα του έινε επιτυχίες και μαζί με τα μέλη Μάικ Στελ, Τέρρυ Γουίλλιαμς και Θέλμα Κορμάξο εγκατέλειψε το συγκρότημα και ίδρυσε τους “Φέρστ Εντίσιον” (Τhe First Edition)  που πάντρευαν κάντρυ ροκ, φολκ, ποπ και ψυχεδέλεια Μέσα στην εποχή της αντικουλτούρας γνώρισαν top 10 επιτυχίες, όπως το ψυχεδελικό “Just Dropped In (To See What Condition My Condition Was In)” του Μίκυ Νιούμπερυ, που προειδοποιούσε για τις κακές συνέπειες της χρησης LSD  και το ‘Ruby Don;t Take Your Love in Town” 

Σε αυτό το τελευταίο ένας παράλυτος βετεράνος του Βιετνάμ που στέκει αβοήθητος είτε στο κρεβάτι είτε στην αναπηρική καρέκλα και βλέπει την γυναίκα του να βάφεται για να βγει έξω. ¨Οταν αυτή κλείνει την πόρτα πίσω του πιστεύει ότι ψάχνει για άλλο άνδρα και την παρακαλά να το ξανασκεφτεί:   

Δεν ήμουν εγώ που ξεκίνησα αυτό τον τρελλό πόλεμο στην Ασία
Αλλα ήμουν περήφανος που πήγα και έκανα το πατριωτικό μου

 καθηκον 

  Και ναι, είναι αλήθεια ότι δεν είμαι ο άνδρας που ήμουν κάποτε
  Ω Ρούμπυ, ακόμα χρειάζομαι λίγη παρέα. 

Είναι δύσκολο να αγαπήσεις έναν άνδρα που τα πόδια του είναι στραβά και παράλυτα
Και καταλαβαίνω τις επιθυμίες και τις ανάγκες μιας γυναίκας της ηλικίας σου
Αλλά δεν θα είναι για πολύ, τους άκουσα να λένε , που θα είμαι ζωντανός
Ω Ρούμπυ, μην φέρνεις την αγάπη σου στην πόλη “ 

Το συγκρότημα διαλύθηκε το 1974 και ο Κέννυ Ρότζερς ακολούθησε μια σόλο καρριέρα υπότην καθοδήγηση του παραγωγού και διευθυντή της United Artists Λάρρυ Μπάτλερ. Όμως τωρα είχε ένα άλλο στυλ: τα τραγούδια του ήταν πιο ποπ, το περιποιημένο μούσι του, ο χαλαρός τρόπος ερμηνείας, το σεξ απήλ του τον έφερναν πιο κοντά στο easy listening η middle of the road, την ενήλικη ποπ των “Κάρπεντερς” της Μπάρμπαρα Στρέιζαντ και άλλων καλλιτεχνών του 70. 

Με την “Lucille του 1977 ανεβηκε στο Νούμερο Ένα της Κάντρυ,  στο Νο 5 των ποπ τσαρτς και στοΝο 10 των τσαρτς του Easy Listening (σήμερα Adult Contemporary) Ήταν η πρώτη μεγάλη σόλο επιτυχία του Κέννυ και κέρδισε Γκράμμυ Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας της Κάντρυ 

Για τα επόμενα δώδεκα χρόνια συνέχιζε με την μία μεγάλη επιτυχία μετά την άλλη: “The Gambler” (1978-79), που γράφηκε από τον Ντον Σλίτζ , το “She Believes in Me” (1979) και το  “Coward of the County” (1979-80). Σε αυτό το τελευταίο τραγούδαγε για τον ανηψιό του,, που όλοι τον θεωρούν δειλό, αλλά ο λόγος που συμπεριφερεται έτσι είναι η υπόσχεση που έδωσε στον μελλοθάνατο πατέρα του στην φυλακή.   

“Υποσχέσου με, γιε μου, ότι δεν θα κάνεις τα πράγματα που έκανα εγώ
Κρατήσου μακριά από μπελάδες όσο μπορείς
Αν γυρίσεις το άλλο μάγουλο δεν σημαίνει ότι είσαι αδύναμος
Πιστεύω ότι είσαι αρκετά μεγάλος για να καταλάβεις
Γιέ μου, δεν χρειάζεται να τσακώνεσαι με τους άλλους για να είσαι άνδρας” 

Όταν όμως τρία αδέλφια βιάσουν την κοπέλλα του, η οργή 20 χρόνων θα ξεσπάσει
και θα τους δείρει σε ένα μπάρ. Μετά μιλώντας στην φωτογραφία του πατέρα του θα έλεγε:
“Πατέρα ελπίζω ότι σίγουρα καταλαβαίνεις
Ότι μερικές φορές πρέπει να τσακωθείς όταν είσαι άνδρας”

Το 1980  το ντουέτο με την Κιμ Κάρνες “Don’t Fall in Love with a Dreamer” ανεβαίνει στο Νο 4 των ποπ τσαρτς και το Νο 6 των τσαρτς της Adult Contemporary. To “Love the World  Away” από το σάουντρακ του “Καουμπόυ των Πόλεων” καθόρισε μια ολοκληρη εποχή κυριαρχίας της κάντρυ ποπ στα ποπ τσαρτς. 

Mία από τις μεγαλύτερες στιγμές της καρριέρας του Kenny Rogers ήταν στις 8 Οκτωβρίου 1979 όταν κερδισε 3 Βραβεία CMA για Ερμηνευτή της Χρονιάς, για Άλμπουμ της Χρονιάς με το The Gambler και φωνητικό ντουέτο με την Dottie West
Photo: Steve Goldstein / CMA

Και το αποκορύφωμα ήταν το ‘Lady” μια ερωτική μπαλλάντα του Λάιονελ Ριτσι που μόλις είχε εγκαταλείψει το σόουλ συγκρότημα  των “Κόμμοντορς” Όπως έλεγε και ο ίδιος : “Η ιδέα ήταν ο Λαίονελ που προερχόταν από την σόουλ και εγώ που προερχόμουν από την κάντρυ να συναντηθούμε στην ποπ” Και πράγματι το “Lady” έμεινε στην κορυφή των ποπ τσαρτς για 6 εβδομάδες. Παράλληλα  ήταν ο πρωτος σταρ της Κάντρυ που έδινε sold out συναυλιες σε μεγάλα στάδια, κάτι που κατάφερναν μόνο ροκ συγκροτήματα, όπως οι “Λεντ Ζέππελιν” και οι “Ρόλλινγκ Στόουνς”.
Την ίδια χρονιά ξεκίνησε την καρριέρα του ως ηθοποιός της τηλεορασης, συμεριλαμβανομένων 5 τηλεταινιών βασισμένων στο The Gambler. Eκανε πετυχημένα ντουέτα με την Σηνα Ήστον  “We’ve Got Tonight” (1983) και την παγκόσμια Νο 1 επιτυχία “Islands in the Stream”ένα ντουέτο με την Ντόλυ Πάρτον. Και η επιτυχία του στα ποπ τσαρτς αποκορυφώθηκε με την συμμετοχή του στο “We Are the World” (1985), όπου άνετα ξεχώριζε με΄σα στους άλλους σουπερ σταρς της ποπ και της ροκ. 

Θα ακολουθούσαν και αλλες μεγάλες επιτυχίες, όπως το  “Crazy,” η το αισθησιακό “Morning Desire” σε παραγωγή του θρυλικού Τζωρτζ Μάρτιν. Όμως από το 1986 και μετά η επιτυχία του στα ποπ και κάντρυ τσαρτς θα μειωνόταν. Η ποπ άρχισε να γίνεται πιο σκληρή και μια καινούργια γενιά Κάντρυ καλλιτεχνών (Reba Mc Entire, Georerge Strait, Randy Travis και Dwight Yoakam) έφερναν το είδος πίσω στις πιο αγνές ρίζες του 50 και του 60. 

Όμως για αυτόν υπήρχε το Μπράνσον, ένα οικογενειακό θερετρο με συναυλίες στο στυλ Λας Βέγκας για την κάντρυ , εγραψε δύο παιδικά βιβλια, κυκλοφόρησε δύο πετυχημένα φωτογραφικά λευκώματα από την καριέρα του και την καθημερινή ζωή Και φυσικά υπήρχαν τα εστιατόρια Kenny Rogers με τα διάσημα κοτόπουλα που κάποια στιγμή υπήρξε ένα και στο Σύνταγμα. Ενώ πάντα υπήρχαν επιτυχίες , όπως “Buy Me a Rose” και άλμπουμς όπως “Water & Bridges” που τον έκαναν να είναι σημαντικός και στον 21ον αιώνα  

Η Dolly Parton και ο Kenny Rogers ερμηνευουν το Islands in the Stream στα 17α Βραβεία της CMA στις 10 Οκτωβρίου 1983 στο Grand Ole Opry στην Νάσβιλ του Τεννεση
Photo Credit: Don Putnam/ CMA

Το 2015, δήλωνε στον Guardian ότι αποφάσισε να αφοσιωθεί στα παιδιά του γιατί δεν ήθελε να είναι όπως ο δικσός του πατέρας Ενώ σε μια ερώτηση του δημοσιογράφου για το ποια είναι η γνώμη του τον Ντόναλντ Τραμπ που τότε ήταν υποψήφιος Πρόεδρος ο αγαπητός Κέννυ δήλωνε: “Πραγματικά με αρέσει. Πιστεύω ότι το πρόβλημα είναι ότι λέει αυό που θέλει να ακούσει ο καθένας αλλά δεν το λεει σωστά Αγαπώ αυτό που λέει, πρέπει να το παραδεχτώ. Μπορεί να γίνει Πρόεδρος και να μην χρωστάει σε κανέναν τίποτα Είναι ένας από τους λίγους ανθρώπους που έχει τα λεφτα για να το κάνει και έχει τα κότσια για να το κάνει.  Πιστεύει κάθε τι που λέει , πέρα από το αν έχει δίκιο ή όχι. Λέει αυτό που φοβάται ο καθένας. Οι μεγαλύτεροι γιοι μου γελούν όταν τους το λέω. Είναι Δημοκρατικοί που ζουν στην Καλιφορνια. Δεν υπάρχει ελπίδα για αυτούς να κερδίσουν”.  

Oι φωτογραφίες της Country Music Association δημοσίευονται με την ευγενή παραχώρηση της Υπεύθυνης Επικοινωνίας Catharine McNelly

Μοιραστείτε